Image

Šta bi trebali da znate o ISO 9001:2015

ISO 9001:2015 – Sistem upravljanja kvalitetom predstavlja upravljački standard koji definiše pravila poslovanja cele firme u cilju zadovoljenja zahteva kupca. Standard je generičan i može se uvesti u sve organizacije, bez obzira na to da li su one velike ili male, privatne ili društvene, proizvodne ili uslužne.

Sistem upravljanja kvalitetom – ISO 9001:2015 u svetu modernog poslovanja poznatiji je još i kao „Zakon Tržišta“, iz razloga što njegovo uvođenje i primena omogućava organizacijama postizanje bolje pozicije na domaćem tržištu, veći broj klijenata, kao i ulaznicu na međunarodno tržište i rad sa velikim kupcima.

Najčešći razlozi za uvođenje ISO 9001:2015 su:

  • Zahtevi rukovodstva radi unapređenja poslovanja i bolje kontrole
  • Zahtevi kupaca
  • Zahtevi tendera

Uvođenje sistema upravljanja kvalitetom treba da bude strateška odluka organizacije. Tokom sprovođenja aktivnosti uvođenja sistema upravljanja kvalitetom, mora da postoji snažna podrška najvišeg rukovodstva, jer bez nje nema ni sistema.

Sam standard ISO 9001:2015 nalaže da se za predstavnika rukovodstva za kvalitet izabere osoba koja je deo najvišeg rukovodstva i koja će bez obzira na svoje druge odgovornosti, morati da preuzme odgovornosti i ovlašćenja koji se odnose na uvođenje i održavanje sistema kvaliteta. U samu implementaciju, a kasnije održavanje i unapređenje sistema upravljanja kvalitetom potrebno je uključiti i ostale rukovodioce organizacionih jedinica, jer sam sistem ostaje firmi nakon odlaska konsultanata.

Po okončanju uvođenja sistema upravljanja kvalitetom, neophodno je sprovesti sertifikaciju sistema. Sertifikaciju uspostavljenog sistema MOGU da vrše SAMO ovlašćene sertifikacione kuće koje poseduju međunarodno priznatu akreditaciju. Ono što je veoma bitno da znate kada govorimo o sertifikaciji uspostavljenog sistema upravljanja kvalitetom jeste i to da po međunarodnim pravilima i zahtevima standarda ISO 17021, koji definiše rad sertifikacionih kuća, jasno je definisano da NE SME ista firma sprovoditi aktivnosti implementacije i aktivnosti sertifikacije sistema.

Nakon sertifikacije, rad na sistemu upravljanja kvalitetom se ne završava. Klijent je u obavezi da samostalno ili uz pomoć konsultanata stalno održava i nadgrađuje sistem, sprovodi interne provere, unapređuje sistem prilikom promena u realizaciji poslovnih procesa, jednom rečju da svake godine BUDE BOLJI.

INFORMACIJE

  • ISO 9001:2015

  • Sva prava zadržava Alpha Solutions © Copyright 2014 | Vladimira Tomanovića 4, 11000 Beograd, Srbija
    design by ogitive
    Web Analytics